E-posta Pazarlamasının En Önemli 10 Faydası

Adobe tarafından yapılan bir araştırma, insanların e-postalarını okumak için her gün yaklaşık 6,4 saat harcadıklarını tahmin ediyor. Çoğu insan günlük olarak e-posta kullanır ve her yerde gelen kutularını kontrol eder: egzersiz yaparken, yemek yerken ve hatta tuvaleti kullanırken.

E-posta pazarlaması, markanız ve müşterileriniz arasında güvenilir bir iletişim şekli sağlar. Müşterilerine her gün ziyaret ettikleri yerlere (gelen kutusu) ulaşmak, uygun maliyetli bir çözümdür.

E-posta pazarlamasını, takipçileriniz iletişim kurmak, yeni müşteriler bulmak ve işinizi büyütmek için akıllı bir çözüm yapan diğer avantajları yazıyoruz.

E-posta pazarlaması neden işe yarıyor?

Diğer bazı pazarlama kanallarının aksine, e-posta pazarlaması, müşterilerinizle tutarlı bir şekilde iletişim halinde olmanızı sağlar. Basit, “Abone olduğunuz için teşekkür ederiz”, neşeli, “Gemiye hoş geldiniz” veya içten bir “İyi Doğdunuz” e-postası olsun, müşterilerinize onlara değer verdiğinizi bildirmenin en kolay ve en etkili yoludur. Müşteriler, bir işletme onları yalnızca herkes gibi değil, bir birey olarak gördüğü zaman da seviyor.

Bu değer, gönderdiğiniz e-postalarda gösterilmeli ve hedef kitlenize ne kadar çok değer verirseniz, sizden duymayı o kadar çok bekleyeceklerdir. Bu olduğu zaman, harekete geçirme çağrınızla ilgilenmelerini sağlamak daha kolaydır.

E-posta pazarlamasının yararlarını yedeklemek için bol miktarda veri var:

  • ABD’li yetişkinlerin yüzde 91’i iş yaptıkları şirketlerden promosyon e-postaları almak istiyor. (MarketingSherpa)
  • E-posta Facebook’tan neredeyse 40 kat daha etkilidir ve Twitter, işletmenizin yeni müşteriler edinmesine yardımcı olmak için bir araya getirilmiştir. (McKinsey)

E-posta ile pazarlamanızı bir üst seviyeye taşıyın

E-posta, müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanın en iyi yollarından biri olmaya devam ediyor. İşletmeniz için mükemmel e-posta pazarlama stratejisini planlamanın birkaç faydası vardır:

Hedeflenmiş ve kişiselleştirilmiş içerik

E-posta pazarlaması, müşterilerinizi oldukça kişiselleştirilmiş içerik gönderme tercihlerine göre farklı listelerde bölümlemenize olanak tanır. Mükemmel konu satırını oluşturmaktan, müşterinizle rezonans eden görüntülere ve hedef kitlenize yardımcı olan değerli içeriğe, e-posta, etkileşimi sağlamak için mükemmel bir kanaldır.

Mesajlarınızı farklı izleyiciler için ayarlayın, böylece e-postalarınız her zaman ilgi çekici olur. Sürecin çok başında bir satış yapmak için itici gücü görmezden gelin. Öncelikle markanız ve alıcı arasında güçlü bir güven temeli yaratın ve müşterinizle zamanla büyüyebilecek bir bağ oluşturun.

Güvenilirlik oluşturun

Bilinmeyen bir göndericiden veya gölgeli bir konu satırından gelen e-postalar spam gibi olabilir. Sadece hissediyor ve müşteriler genellikle bu e-postaları siliyor.

Bazı müşteriler için bir emoji onları tıklatır ve mutlu eder. Diğerleri için, aynı konu satırı abonelikten çıkma bağlantısı için avlanmalarını sağlayabilir. İçeriğinizi, okuyucularınızın istediği şekilde uyarlamanız gerekir. Okuyucularınızın ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını bilmek e-postanızı spam klasörü yerine gelen kutusuna getirir.

Kullanıcıların e-posta listenize dahil olmalarını sağlayan bir onay kutusu içeren izin tabanlı bir e-posta listesi oluşturmak, bir müşterinin hangi e-postalara kaydolduklarını ve ne sıklıkta sizden e-posta alacağını bilmesini sağlar.

Daha iyi marka tanıma

Bugün dünyadaki en tanınabilir markaların bazıları, faaliyet gösterdikleri sektörle eşanlamlı olduklarından çok iyi bilinmektedir. Spotify harika bir örnek. Tüm e-postaları alakalı ve zekice tasarlanmış.

Şimdi küçük işletmenizin Spotify gibi net bir şekilde tanımlanabilir bir marka olarak öne çıktığını hayal edin.

E-posta pazarlaması, marka kimliğinizi geliştirmek için harika bir yoldur, çünkü size müşterilerinizin veya potansiyel müşterilerinizin e-posta kutularına doğrudan bir hat verir. Müşteri için değerli içerik oluşturmaya başladığınızda, rakiplerinize üstünlük sağlayabilirsiniz.

Yararlı geri bildirim almak için e-postalarınızı bile kullanabilirsiniz. Müşteriler sağladığınız içerikten memnun mu? Farklı bir şeyler öğrenmek isterler mi?

Bir anket kullanın veya sosyal medyada bir tartışma başlatın. Onları sürece dahil ettikten sonra, epostalarınızda nasıl değerli içerik sağlayacağınızı tam olarak bileceksiniz.

Satışları artırmak

Pazarlama Haftası, e-postanın yılda yaklaşık 37 milyar dolar perakende satış sağladığını bildirmektedir.

E-posta pazarlaması, dürtü alımları için harika bir fırsat sunar. Bir müşteriyi birkaç şekilde başka bir satın alma işlemi için teşvik edebilirsiniz:

Sizin için önerilen

  • Müşterinin satın aldığı ürünlerin yanında sıkça satın alınan özellikli ürünler.
  • Müşterinin geçmiş alımlarına benzer öğeleri listeleyin.
  • Gelecekteki alışverişleriniz için özel bir teklif veya indirim oluşturun.

Müşteriler genellikle, önceki satın alımlarıyla ilgili olan ilgili bir ürün hakkında bilgilendirmelerini sağlayan bir e-posta aldıklarında dürtüyle hareket ederler. Bu, özellikle ilgili bir tanıtım varsa geçerlidir.

Daha güçlü müşteri ilişkileri

Müşterileriniz iyi bir e-posta için teşekkür eder. Mükemmel e-postayı hazırlamak için harcadığınız zaman ve çaba fark edilmez. İşletmenizde neler olup bittiğini ve nasıl dahil olabileceklerini bilmek istiyorlar.

Tüm müşterilerinize şahsen veya telefonla ulaşmak neredeyse imkansız. E-posta pazarlama kampanyaları bu açığı kapatıyor. Süreci düzeltmek için bir damla pazarlama kampanyası bile düzenleyebilirsiniz.

Damlama kampanyaları devam ediyor ve kullanıcıyı, alıcının son bir dönüşüm noktasına seyahat etmesini önlüyor. Markanıza sürekli değer katmak için kullanılırken, markanızı en iyi şekilde tutmaya yardımcı olurlar. Çoğu zaman, bu e-postalar yararlı bilgileri, ürünleri veya ipuçlarını günler, haftalar veya aylar boyunca yavaşça “damlar”.

Örneğin, Amazon’a gözattığınızda aldığınız ancak hiçbir şey almadığınızda aldığınız e-postalar, işte bir damla e-posta pazarlama otomasyonu.

Zaman ve bütçenizi optimize edin

Herhangi bir işletmede, özellikle de küçük işletmelerde, her zaman zaman ve bütçe kısıtlamaları vardır. Büyük işletmeler Süper Kase sırasında dışarı çıkıp reklam alanı satın alabilirken, küçük işletmeler bu lüksü elde edemez.

Yakındaki posta kutularına el ilanları sağlayan hedefli doğrudan posta kampanyaları bile maliyetli olabilir. Tasarım, baskı ve posta masrafları arasında, broşür teslimatı için birkaç dolar harcayabilirsiniz.

İşinize odaklanmamak için harcadığınız tüm zamanlar gelir kaybı ve müşterilerinizle kişisel bir düzeyde bağlantı kurma konusunda kaybedilen bir fırsattır. Küçük işletmeler için e-posta pazarlamasının en önemli avantajlarından biri, zaman ve bütçenin verimli kullanılmasıdır. Profesyonel bir e-posta pazarlama kampanyası tasarlamak karmaşık değildir veya zaman alıcıdır. Birçok aboneye e-posta göndermek de maliyet etkindir.

Neyin işe yaradığını öğrenmek için ölçümler

E-postalarınızı açan müşterilere gelince hızlı bir fırsat penceresi var. E-postanızı gelen kutusunda görüyorlar ve “Kimden” ve konu satırının ne kadar iyi yanıldığına bağlı olarak, e-postayı açmaya veya yok saymaya karar veriyorlar. İyi bir açık fiyat, müşterilerinizin markanızı, günün saatinden bağımsız olarak sizden duymak isteyecek kadar iyi tanıdığı anlamına gelir.

Bir sonraki adım, genellikle kaç müşterinin e-posta içeriğinizi incelemek için zaman harcadığına dair iyi bir fikir veren tıklama oranınızdır (TO). Tüm endüstrilerde ortalama tıklama oranı% 7 civarındadır.

Bir müşteri e-postanızı tıkladıktan sonra, ideal olarak bir sonraki hedef, dönüştürmelerini sağlamaktır – başka bir deyişle, e-postanızın gerçekleştirmesini istediği eylemi izlemektir. E-posta dönüşüm oranlarınız, e-postanızdaki harekete geçirme ifadesinin ne kadar iyi performans gösterdiğini göstermeleri için izlenmesi gereken önemli bir ölçümdür.

Web sitenize artan trafik

E-postalar müşterilerin web sitenizi ziyaret etmesini sağlamanın harika bir yoludur. Sitenize alakalı bağlantıları e-posta içeriğinize dahil edebilirsiniz. Müşterilerinizin web sitenizdeki veya blogunuzdaki diğer harika içeriklerle de etkileşimde bulunmalarını sağlamak için e-posta kampanyalarınızı da kullanabilirsiniz.

Örneğin, yerel bir tasarım okulu, sınırlı sayıda oturma yeri olan yeni tasarım sınıflarını bilmelerini sağlamak için e-postalar gönderebilir. Müşterileri ve potansiyel potansiyel müşterilerin çoğu, web sitesine zaman içinde tekrar bakılmamış olsalardı, sınıfa katılma fırsatını kaçırmış olabilirler. Tasarım okulu daha sonra rezervasyonları yavaş yavaş doldurmayı beklemek yerine tüm koltukları daha hızlı doldurabilir.

Müşterilerinizi içeriğinizi kendi sosyal kanallarında tanıtmaya teşvik etmek için e-postalarınıza sosyal paylaşım düğmelerini ekleyin.

Yetki Kurun

Kendi işinizi yönettiğinizde, amacınız sektörünüzde bir uzman olarak görülmektir. Kendinizi ve işinizi müşterilerinizin gözünde otorite olarak konumlandırmanızı sağlamak.

Müşterileriniz sizden haber almak istedikleri için pazarlama bültenlerine kaydoldu. Gönderdiğiniz içeriği beğenmelerini ve e-posta pazarlamacılarını beğenmelerini isterler. İçeriğiniz, en değerli pazarlama araçlarınızdan biridir ve pazarlama stratejinizin diğer alanlarını oluşturmak için kullanabilirsiniz. İnsanlar yaptığınız şeyi seviyorsa, daha fazla harika içerik görmek için kaydolurlar.

Heyecan Yaratın

Herkes özel bir gruba üye olmayı sever, özellikle özel avantajları kullanan tüketicilere e-posta gönder.

Müşterileriniz tamamen aynı değil ve hepsine uyan tek beden yaklaşımı işe yaramıyor. Müşterilerinizin işiniz için benzersiz ve önemli olduğu mesajını eve götürmek için e-posta kampanyalarınızı kullanın.

Müşterilere bir bölümden yaklaşan bir ürün lansmanına gizlice bakmak ya da sadık müşteriler oldukları için ödüllendirmek isteyip istemediğinize göre, hepsi tatlı bir anlaşmayı seviyor. Volkswagen, e-posta abonelerine yılda birkaç kez ücretsiz sinema bileti sunmaktadır. Starbucks, altın üyelerine tatil günlerinde ücretsiz içecekler veriyor.

Küçük bir işletme olarak, müşterilerinize ücretsiz bir şeyler vermekle uğraşmayabilirsiniz, ancak fazladan bir şey daha uzun sürebilir. Müşterilerinizi ödüllendirmek güzel bir jesttir ve tarafınızdan pazarlama hedeflerinizi hızlandırmak için harika bir yoldur. Herkes kazanır.

Müşterilerinizle e-posta yoluyla iletişim kurmaya başlayın

Müşterileriniz ve işiniz için uygun olan bir e-posta pazarlama kampanyası oluşturmanın karmaşıklıklarına kapılmak kolaydır. Çok fazla öğrenme süreci var ancak müşterilerinizle iletişim kurmak için her zaman e-posta göndermek yerine çok fazla fırsat var.

E-posta pazarlaması ile markanızı oluşturabilir, pazarlama hedeflerinizden çıkıp, bütçenizi bozmadan kendinizi uzman olarak ayarlayabilirsiniz. Deneyim seviyeniz ne olursa olsun, hızlı bir şekilde profesyonel e-posta pazarlama kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu, pazarlama ayrıntılarıyla ilgili endişelenmek için daha az zaman harcanan ve işinizi başarılı kılmak için daha fazla zaman harcadığınız anlamına gelir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll Up
%d blogcu bunu beğendi: