“Kötü” veya “iyi” pazarlama otomasyonu neye benziyor?

Geleneksel pazarlama otomasyonu genellikle zaman gecikmelerine veya e-posta açma ve e-posta tıklama gibi işlemlere dayalı e-postaları tetikleme anlamına gelir. Ancak, tek bir e-posta tıklaması kişiselleştirilmiş bir müşteri geliştirme stratejisi uygulamak için yeterli veri sağlar mı?

Pazarlamacıya bu şekilde sınırlı veri sunan pazarlama otomasyonu stratejileri genellikle kötü pazarlama otomasyonu ile sonuçlanır. Potansiyel müşterilere iyi bir deneyim sunmak için kimin müşteri adayı olduğu ve neyle ilgilendikleri konusunda bağlamınız gerekir.


Gelen (inbound) bir stratejiyle desteklenen pazarlama otomasyonu potansiyel müşteriye odaklanır. Gelen pazarlama otomasyonu, otomasyon stratejisini bilgilendirmek için bir kişi hakkında bildiğimiz tüm bilgileri kullanır, bu nedenle, satın almak için ihtiyaç duydukları bilgileri, tam da bu bilgiye ihtiyaç duyduklarında, aradıkları yerde sunarız.

İyi pazarlama otomasyonu, potansiyel müşterilerinizin gelişen ihtiyaçlarını ve tüm pazarlama kanallarınızda sizinle birlikte yaptıkları davranış ve etkileşimleri dikkate alır. Sadece e-posta değil. Sosyal medya, fiyatlandırma sayfası görüntüleme veya belirli bir içerik parçasını kullanma gibi birden fazla kanaldan gelen davranışsal girdileri kullanmak, pazarlamacılara bir liderin zorluklarını tam olarak anlamaları için gereken bağlamı sağlar.

En etkili pazarlama otomasyonu, iletişim kurmak için e-posta ötesindeki çeşitli kanalları da kullanır. Bu, kampanyanızın başarısının e-postaya daha az güvendiği ve bir alıcının kararını etkileyen çeşitli kanalları tamamen kullandığı anlamına gelir.



 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll Up
%d blogcu bunu beğendi: