Pazarlama otomasyonu ile kazanmak için 5 kural

Pazarlama otomasyonu ile kazanmak için kuralları sıralıyoruz.

Bir pazarlamacı olarak, bugün müşterilere ayak uydurmanın ne kadar zor olduğunu biliyorsunuz. Çoğu satın alma işlemi için derinlemesine araştırma yaparlar ve markaların satın alma yolculuğunun her aşamasında kişisel olarak alakalı bir şekilde onlara yardımcı olmasını beklerler.

Uzun bir sipariş gibi görünüyor, ancak bu sabırsız ve talepkar tüketicileri güçlendiren aynı teknolojik gelişmelerin bir kısmı pazarlamacılara da yardımcı olabilir.

Pazarlama otomasyonu ile kazanmak için 5 kural

Makine öğrenmesi, insanların yüksek beklentilerini karşılamak için çabalarınızı artırabilecek bir otomasyon aracıdır. Makine öğrenimi, doğru mesajı doğru zamanda doğru fiyata doğru müşterinin önüne koyan, insanları memnun eden ve pazarlamacıların istediği iş sonuçlarını sunan otomatik pazarlama kampanyaları oluşturmaya yardımcı olabilir.

Pazarlamalarını geliştirmek için makine öğrenmeyi benimsemiş yüzlerce marka ile çalıştıktan sonra, en iyi performans gösteren markaların otomatik pazarlama çağında başarıyı artırmak için bu beş kuralı uyguladıklarını ve kendilerine bu soruları sorduklarını gördük:

1. Verimlilik yerine büyümeyi optimize edin

Makine öğrenmesi sadece optimize etmeyi istediğin kadar iyidir. En iyi performans gösterenler, karlı büyümeyi optimize eder ve pazarlamalarının bütünsel bir bakış açısına sahipken diğerleri, verimlilik için takıntılıdır ve çok ayrıntılı bir şekilde ölçülür ve ağaçlar için ormanı kaçırır.

Örneğin, kısa vadeli yatırım getirisi yerine uzun vadeli kârlılığa odaklanarak, HomeAway işini büyük ölçüde değiştirdi ve 2017 gelirini her yıl% 115 arttı.

Başka bir örnek olarak Google, çevrimiçi, telefonla veya şahsen yapılan ürün alımlarını optimize ederken, bazıları yalnızca çevrimiçi bilgi taleplerini optimize ederken bazı en iyi performans gösteren finansal hizmetler şirketleriyle çalışmıştır. Her satış kanalından satın alınan gerçek ürünler için optimizasyon yapan bir makine öğrenme algoritması, yalnızca çevrimiçi yapılan bir bilgi talebi için yapılan optimizasyondan çok daha etkili bir satış gerçekleştirecektir.

Veya çevrimiçi finansal hizmetler şirketi İyileştirmesini düşünün. Yalnızca aramaya veya yalnızca videoya odaklanmak yerine, birlikte çalışmasını sağladı. İyileştirme, yakın zamanda Google’da finansal anahtar kelimeler arayan YouTube izleyicilerini çekmek için özel amaçlı hedef kitleleri kullandı. Marka, YouTube kampanyalarını önemli ölçüde geliştirdi ve Google’da marka aramalarında% 245’lik bir artış gördü.

2. En iyi müşterileri kazanın

Muhtemelen müşterilerin% 20’sinin kârın% 80’ini aldığına dair genel kuralı duymuşsunuzdur. Ancak birçok pazarlamacı, yeni müşterileri, hepsi eşitmiş gibi edinir. En iyi pazarlamacılar, daha değerli müşterilere pazarlamaya yönelik paralarını daha fazla ve uzun vadede ticari sonuçları zorlamayan insanlara daha az parası vermek için makine öğrenmesini kullanırlar. Bu, daha uzun ömürlü bir müşteriye (CLV) sahip insanlara otomatik olarak ulaştıkları anlamına gelir.

Örneğin, Google, en iyi müşterilerini her zaman en pahalı seyahatleri satın alanların değil, zaman içinde birden fazla seyahat rezervasyonu yapan müşteriler olduğunu öğrenen bir seyahat şirketi ile yakın çalıştı. Şirket, ağırlıklı olarak kısa vadeli yatırım getirisini dikkate almak yerine, bu yüksek değerli müşterilere odaklanmasını arttırdı ve otomatik olarak makine öğrenimini kullanarak zaman içinde işini büyütmeye en fazla yardımcı olacak kişileri satın aldı.

3. Mevcut müşterilerinizden daha fazla kazanın

En iyi pazarlamacılar ayrıca mevcut müşterilerinin CLV’sini artırmaya odaklanırlar. Aldıkları her müşteriden zamanla daha fazla kazanarak, diğer yeni müşterileri elde etmek için daha fazla yatırım yapabilirler. Daha da iyisi, rakiplerinden daha fazla müşteri kazanabilirler.

En iyi pazarlamacılar, makine öğrenimini kullanarak çapraz satışı iyileştirip karmaşayı azaltarak CLV’yi artırır. Çapraz satış için, her müşterinin hangi ürünü daha sonra satın alması gerektiğini ve proaktif bir şekilde kendilerine pazarlamasını öngörürler. Kayıp azaltma için, yüksek değerli müşterileri kayıp riski altında tespit eder ve benzersiz tekliflerle saklar.

Sigorta devi Allstate ilk çapraz satış ve karma azaltma kampanyalarını başlattıktan sonra, 2.4X’e kadar elde tutma oranını arttırdı ve çapraz satışın müşterileri yeniden kazanmaya kıyasla 4 kat daha etkili olduğunu buldu.

4. Yaratıcılığı geliştirin

Çevrimiçi pazarlamanın otomatikleştirileceği bir dünyada, markanızın gücü, reklamlarınızın kişiselleştirilmesi ve tüketicilerle oluşturduğunuz duygusal bağlantı daha da önemli olacaktır. Pazarlama otomasyonu ile kazanmak için bu olmazsa olmazdır.

Arama reklamlarında, makine öğrenmesi, hassas arama reklamları adı verilen yeni bir araç kullanarak, tek bir anahtar kelime için yüzlerce özel reklam oluşturabilir. Birkaç başlık ve açıklamadan benzersiz reklamlar oluşturur ve otomatik olarak doğru reklamı doğru müşteriye sunar.

YouTube’da, reklamverenler, makineyi öğrenmeyi, ölçekteki içeriği kişiselleştirmek için kullanabilir. Frito-Lay, hedef kitlesi arasında en popüler YouTube içerik kategorilerini – oyunlardan 90’ların modasına kadar her şeyi – tanımladı. Daha sonra, en üst kategorilerin her biri için farklı reklam öğelerini hızlı bir şekilde oluşturmak üzere YouTube’un Yönetmen Mix aracını kullandı. Sonunda, kampanyayı, ilgili reklamın doğru kişiye doğru zamanda sunulması için başlattı. Birisi bir müzik videosu izlemek üzereydi, örneğin, müzikle ilgili bir reklam görmüş olabilirler.

5. Daha iyi mobil deneyimlere yatırım yapın

Reklam reklamınızın ne kadar güzel veya etkili olduğu önemli değildir. Mobil site deneyiminiz zayıfsa kullanıcılar dönüşüm sağlamaz. En iyi pazarlamacılar hızlı, sürtünmesiz mobil deneyimlere sahip olmanın değerini anlıyorlar. Otomatik pazarlama ile, makine öğrenimi teklif algoritmaları, daha iyi dönüşüm sağlayan siteler için otomatik olarak daha fazla müşteri çekiyor. Düşük performans gösteren mobil siteler dezavantajlıdır.

Markaların, mobil sitelerinin hızını ve deneyimini geliştirmek için Progressive Web Uygulamaları veya Hızlandırılmış Mobil Sayfalar gibi yeni teknolojileri benimsediğini görüyoruz. Örneğin, dönüşüm oranlarını iyileştirme konusunda zaten çok iyi bir geçmişe sahip olan Alibaba, Progressive Web Uygulamasını başlattı ve dönüşümlerde% 76 oranında bir artış olduğunu gördü.

En iyi performans gösteren reklamverenler, bu kuralların beşinde de diğer reklamverenlerden daha iyi performans gösterme eğilimindedir. Verimliliği değil, karı maksimize etmeye odaklanan, en iyi müşterileri elde etmeye, elde ettiği her müşteriye daha fazla para kazandıran, siteyi daha iyi dönüştüren ve daha iyi, daha ilgi çekici bir reklamı olan bir reklamverene karşı rekabet ettiğini düşünün. Bir çevrimiçi açık artırmada o pazarlamacıya karşı kazanma şansınız nedir?

Daha fazla bilgi almak ve işletmenizde siz de pazarlama otomasyonu ile kazanmak istiyorsanız bizimle iletişime geçin.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll Up
%d blogcu bunu beğendi: