Pazarlama otomasyonu nasıl çalışır?

Pazarlama otomasyonu nasıl çalışır? soruna cevap veriyoruz. Pazarlam otomasyonu ile herhangi bir pazarlama görevini otomatikleştirmenin ilk adımı, bir pazarlama otomasyonu iş akışı oluşturmaktır.

Pazarlama otomasyonunun temel tanımını bildiğinize göre, pazarlama otomasyonu yazılımının temel mekanizmalarını daha iyi anlamaya çalışalım.

Her iş akışı, iş akışını harekete geçiren koşullu bir tetikleyiciye karşılık gelen bir giriş noktasıyla başlar. Örneğin, yeni bir kişinin aboneliğini giriş noktası olarak kullanan bir iş akışınız olabilir. Başka bir örnek, bir kullanıcının e-Ticaret mağazanızdaki sepetine bir ürün eklemesidir. Durum ne olursa olsun, bu giriş noktası takip eden iş akışınızdaki koşulların geri kalanını tetikleyecektir.

Giriş noktanızı seçtikten sonra, iş akışınızın geri kalanı buna göre gelişir. Bu, doğrusal bir şekilde veya iki farklı yola ayrılan ve ek koşullarla çarpılmaya devam eden koşullu ifadelerden oluşan (yani “If / Then” ifadeleri) oluşan karmaşık bir ağaç olarak gerçekleşebilir.

İş akışınızın her öğesi, çok basit bir soruya karşılık gelen farklı tanımlanmış senaryolardan oluşur: bu temas x koşulunu sağladı mı? Eğer cevap “evet” ise, temas bu senaryoya karşılık gelen branşta devam edecektir. Eğer cevap “hayır” ise, karşı taraf aktifleşir (ya da başka dal yoksa, temas iş akışından çıkar).

Sendinblue örnek bir iş akışı - Pazarlama Otomasyonu Nasıl Çalışır?
Sendinblue örnek bir iş akışı – Pazarlama Otomasyonu Nasıl Çalışır?

Ek olarak, pazarlama otomasyonu yalnızca e-postaların otomatik olarak gönderilmesiyle sınırlı değildir. Kullanıcıları davranış veritabanlarına göre iletişim veritabanınızdaki belirli bir listeye otomatik olarak eklemek, onlara işletmenizdeki algılanan ilgi düzeylerine göre bir puan atamak için kullanabilirsiniz (bu konuda daha sonra) ve arasındaki ilişkiyi iyi ayarlamak için birçok başka yöntem kullanabilirsiniz. siz ve müşterileriniz. Tüm bu ve daha fazlasını bu e-Kitap süresince ele alacağız, bu yüzden endişelenmeyin!

Pazarlama otomasyonu nasıl çalışır sorusu biraz kafa karıştırıcı geldi değil mi? Bu süreci daha basit ve yalın olarak işletmenize özel çözümlerle sunmamız için bizimle bu linkten iletişime geçebilirsiniz. HubSpot’un Türkiye partneri Bidigital Dijital Pazarlama Ajansı ile işletmenizin ihtiyaçlarına en uygun, en şeffaf ve en verimli çözümleri sunarız.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll Up
%d blogcu bunu beğendi: