Pazarlama Otomasyonu Nedir ve Yararları Nelerdir?

pazarlama otomasyonu süreci

Pazarlama otomasyonu, hedef kitlenizle doğru platformda ve uygun içerikle iletişim kurmanızı sağlayarak satın alma işlemini tamamlamanıza yardımcı olur.

Pazarlama otomasyonu biraz garip geliyor olabilir. Çünkü yakın zamana kadar bu iki kelimeyle çok sık karşılaşamadık.

Pazarlamanın amacı, hizmet veya ürün hakkında farkındalığı artırmaktır ve pazarlamada başarılı olmak için bir ekibin konuyu ciddiye alması gerekir. Otomasyon, diğer taraftan, mümkün olduğunca insan teması olmadan bir şey yapmak anlamına gelir. Çevrimiçi medyanın benzersiz yapısı, bu iki terimin birlikte kullanıldığı bir dünya getirdi.

Dijital alanda, pazarlamacılar mesajın nasıl verileceğini, ayrıca kimin aldığını ve daha önce marka ile nasıl etkileşimde bulunduklarını düşünmek zorundalar. Tüm verileri toplayarak ve tüketiciyle iletişim kurmanın bir yol haritasını oluşturarak, potansiyel ve mevcut müşterilerin içeriği otomatik olarak kişiselleştirmelerini sağlayabilir.

İçeriğin bir dereceye kadar kişiselleştirilmesine ve içerikle etkileşime girme yöntemlerine dayanan akıllı etkileşim yöntemleri, pazarlama otomasyonunun merkezindedir.

Çevrimiçi platformların gücü; IBM, Oracle, Salesforce ve Adobe gibi yazılım devleri için cazip bir kar hedefi haline getirmek. Diğer yazılım platformlarına bağlanan bir pazarlama otomasyon sistemi, hedef kitlesi ve müşterileri ile iletişimi çok daha güçlü hale getirebilir.

Pazarlama otomasyonu uygulamaları B2B pazarlamacılar arasında oldukça popülerdir, ancak bu araçlar B2C pazarlamacıları tarafından da kullanılmaktadır.

İçerik özelleştirmesi – Pazarlama Otomasyonu

Temel olarak, hedef kitle veya müşteri beklenen davranışı yerine getirirse, pazarlama otomasyonu yazılımı belirli bir iletişimi açabilir. Örneğin, potansiyel bir müşteri spor ayakkabılarıyla bir ürün sayfasını ziyaret ettiğinde, pazarlama otomasyonu sistemi, şirketin farklı ayakkabı modellerinin ayrıntılarını içeren kişiye otomatik olarak bir e-posta gönderir.

Aslında, bir müşteri çevrimiçi satış sitesini sepetinde belirli bir ürünle birlikte bırakırsa, sistem bu kişiye e-posta veya bildirim yoluyla özel teklifler gönderir. Bu sistemin iyi çalışması için pazarlamacı, pazarlama otomasyon platformundan etiketler yerleştirir; isim ve e-posta bilgilerini almak için formlar ve platform içinde harekete geçer.

İlişki kurmak – Pazarlama Otomasyonu

B2B pazarlamacılar için bir otomasyon platformu, satış temsilcisi ile iletişim kurmadan alıcıyı etkileyebilir. Araştırmalara göre, B2B alıcılarının karar alma süreçlerinin% 57’si satış departmanına ulaşmadan tamamlandı. Başka bir deyişle, bu kişiler, şirketin kendileriyle iletişim kurmasına izin vermeden önce marka hakkında gerekli tüm bilgilere erişebilir.

Pazarlama otomasyon sistemleri, güven oluşturmak için ürün kategorileri hakkında faydalı bilgiler sağlayarak potansiyel müşteriler edinmenizi sağlar. Hedef kitleniz sizinle ilk tanıştığında satın almaya karar vermez. İlk önce ilişkinin kurulmasına ve güçlendirilmesine odaklanırsanız, satın alma işlemini tamamlama olasılığı artar.

Akıllı etkileşim – Pazarlama Otomasyonu

Pazarlama otomasyonunun asıl gücü, potansiyel müşterinizin satın alma sürecinde ne kadar ilerlediğine bağlı olarak özel mesajlar üretme yeteneğinden geliyor. Örneğin, web sitenizdeki fiyat listesine tıklayan kişi satın almaya hazırdır. Bu kişiye karşılaştırmalı bir analiz göndermek, onu satın almaya motive edebilir.

Potansiyel müşterileri doğru şekilde sınıflandırmak, onlarla en iyi etkileşimi sağlamanıza yardımcı olur. Bu nedenle markanızla ilgilenen kişilerin amaçlarını ve özelliklerini bilmeniz gerekiyor. Web sitenizde neler yaptığınızı tespit etmek iyi bir fikirdir. Öte yandan, etkileşim zamanı çok önemlidir. Potansiyel müşterinin markanızla ilgilenmesinden önce ve sonra farklı içeriklerle etkileşime girmelisiniz.

Tahmin analizi – Pazarlama Otomasyonu

Potansiyel müşterinizi kategorize etmek kusursuz sonuç vermez. Bu nedenle pazarlamacılar öngörü analizine yöneliyorlar. Satış olasılığını en iyi şekilde tahmin edebilmek için birçok veriyi gözden geçirmeniz gerekir. Tahmini analizler, pazarlamacıların sosyal medyadan şirket alımlarına kadar pek çok davranışı göz önünde bulundurarak satış ve pazarlama verilerini elde etmelerini sağlar.

B2C pazarlamacıları için tahmin analizi, programatik olarak reklamcılık kararlarını satın almak için kullanılabilir. Reklamların performansını gözlemleyerek, bazı pazarlamacılar farklı kanallara yayacakları mesajları belirleyebilirler.

Pazarlama otomasyonu ile ilgili daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bu içeriği İngilizce dilinde okumak için bu linki kullanabilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll Up
%d blogcu bunu beğendi: