Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Pazarlama Otomasyonu Nedir? sorusuna açıklık getirelim. Bir pazarlamacının en büyük düşmanı nedir? Büyük resme ve uzun vadeli stratejiye odaklanmayı zorlaştıran tekrarlayan görevler.

Dolayısıyla, pazarlama otomasyonunun temel değeri: aynı anda daha iyi müşteri ilişkileri kurarken ve sayısız değerli saatten tasarruf etme yeteneği; aynı zamanda gelişmiş takip ve mükemmel zamanlanmış iletişim sayesinde web sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir.

Ancak, pazarlama otomasyonu nedir?

Pazarlama Otomasyonu: tanım

Pazarlama otomasyonu, belirli pazarlama görevlerinin otomatik olarak tamamlanmasını tetikleyen önceden tanımlanmış koşullardan oluşan iş akışları oluşturmak için yazılım kullanımı anlamına gelir. Tetikleyiciler genellikle kullanıcılarınızın sitenizde veya e-postalarınızda gerçekleştirdiği işlemlere karşılık gelir ve otomatikleştirilebilecek görevler arasında e-posta ve sms gönderme, kişilerin farklı listelerde bölümlere ayrılması veya iletişim veritabanınızdaki bilgilerin güncellenmesi yer alır (örn. puan, faiz seviyesi vb.

Daha önce belirtildiği gibi, pazarlama otomasyonu “iş akışları” otomasyonunun kullanılmasıyla çalışır. Bu iş akışları, kullanıcı davranışına karşılık gelir; örneğin, yeni bir kişi bir e-posta listesine kaydolduğunda otomatik olarak bir karşılama e-postası gönderirken ya da e-ticaret müşterilerinden gelen e-postaları izlerken Bir satın almadan önce sepetlerinde terkedilmiş eşyalar.

Not: Otomatik cevaplayıcı, pazarlamayı tetikleyen veya otomatik e-posta terimlerini zaten duymuş olabilirsiniz: bu terimlerin tümü, pazarlama görevlerinin otomasyonu anlamına gelir, bu nedenle işleri basit tutmak için “pazarlama otomasyonu” terimini kullanırız.

B2B ve B2C organizasyonları için en büyük değişikliklerden biri, müşterinin satın alma sürecini gittikçe daha fazla yönlendirmesidir. Özellikle B2B şirketler için, satın alma süreci sıklıkla doğru yönetim ve beslenmeyi gerektiren uzun ve karmaşık bir yolculuktur. Pazarlama ve satış stratejileri ve aktiviteleri şimdi olmalı
müşterileri meşgul etmek ve gelirlerini artırmak için alıcı yolculuğundaki adımlarla bağlantı kurun. Akıllı pazarlamacılar, pazarlama sonuçlarının iyileştirilmesine yol açacak müşteri katılımı fırsatlarını başarılı bir şekilde uygulamak için yeni bir yol olarak Pazarlama otomasyonuna yöneliyorlar.

Pazarlama, yeni müşterileri çekmek ve daha fazla müşteriyi satışa dönüştürmek için artan sorumluluklara sahiptir. Manüel süreçler, satın alma süreci boyunca müşterilere, ilgili içeriği kişiselleştirilmiş yanıtlar üretmek için gerekenleri idare edemez ve doğru içeriği doğru zamanla eşleştirir. Pazarlama Otomasyonu platformları, Pazarlamacıların daha yüksek hız ve kişiselleştirme ile müşteri etkileşimleri oluşturmasını ve yönetmesini sağlar. Pazarlama otomasyonu, birden fazla kampanya için neler yapılabileceğini genişletir ve müşteri konuşmaları için karmaşıklık düzeyini yükseltir. Pazarlamacılar, tek bir e-posta kampanyası düzenlemekten, tüm e-posta setlerini ve müşteri etkileşimlerini zenginleştiren ve genişleten çok kanallı içerik tasarlamaya başlayabilir.

Siz de pazarlama otomasyonu nedir? sorusu ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz bizimle bu linkten iletişime geçebilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll Up
%d blogcu bunu beğendi: